Baš razno

Koja je donja dobna granica za početak šminkanja?

10:38 azzie 40 Comments

Gledajući malo swapove na YouTubeu (ne ciljano, već mi je neki od njih bio u poveznicama, a taj me pak odvedo do jedne klinke i njenog swapa te videa njezine make up kolekcije. Djevojčica ima 10 godina, koliko sam shvatila, i kolekciju pravog ozbiljnog YT beauty 'gurua'.

Razmišljam, koja je 'normalna' dob za početi se šminkati?

Ja sam, recimo, počela u 8. razredu, kao i većina vršnjakinja i to samo kad se išlo do grada prošetati. U školu sam počela ići našminkana u 1. srednje, ali ne na početku godine jer roditelji nisu bili presretni. Uvijek je to bilo nešto lagano i ne pretjerano napadno, dok sam se za izlaske iživljavala, moram priznati :D. Nokte sam pak počela lakirati vrlo rano, tipa u nižoj osnovnoj školi ili čak u vrtiću, ali samo vikendom i kad su bili praznici. U školu sam krenula s namazanim noktima tek u kasnijoj osnovnoj i to su bile  neutralne i jedva vidljive boje.

Vrijeme je da vam stavim i taj spomenuti video:


U videu uz pokazivanje kolekcije ima i jedan dio s make up-om kojeg koristi svaki dan (svaki dan!!!). I tu ne pričamo o sjajilima za usne koji su najčešći u počecima šminkanja, čini mi se. Moj stav je da je to daaaleko prerana dob. Em što smatram da nije dobro na dnevnoj bazi stavljati te preparate na dječju kožu, em je degutantno. Nazovite me zaostalom, ali tako mislim :D. Ali to je Amerika pa ništa nije čudno, zapravo.

Dakle, na kraju ovog kratkog posta, mislim da se prije 13. godine ne bi trebalo stavljati ništa osim balzama za usne, te započeti s nekim doista blagim, ako ne i prozirnim, proizvodima tipa slabo pigmentirano ili prozirno sjajilo, prozirna njegujuća maskara. Barem danas postoje balzami za usne u boji. Meni ne bi bilo kraja sreći da su postojali kad sam bila klinka. Tada se moglo kupiti samo Labello u plavoj, zelenoj i ružičastoj boji, s bijelim čepom na navoj :D. Tek negdje u mojoj teen dobi se pojavio Rosal, a Labello je počeo s proširivanjem ponude i redizajnom. No, otišla sam s teme :).

Što vi mislite, koja bi bila donja granica za početak šminjkanja?

You Might Also Like

Broj komentara: 40:

  1. Teško pitanje, moram priznati. Ja bih pustila djevojčice da se igraju sa šminkom čim ih to počne zanimati, ali da ne izlaze iz kuće šarene kao klaunovi. Većinom se ozbiljnije počnu zanimati nakon što krenu prvi prištići i problemi, a to razumijem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je, tako sam i ja, ali ja sam imala sreću što nisam nikad imala bitnijih problema s prištićima. Svejedno, ako je i jedan bio, smetao je.
      Igranje po kući je ok, ukoliko se ne pretjeruje (tipa cijelo ljeto po cijele dane). I ja sam se igrala katkada :D

      Izbriši
    2. Ja sam oduvijek bila napredna pa tako i u ovom području. S 5 godina sam se igrala sa sjenilima, sa 10 sam imala više šminke od mame, s 15 sam imala zavidnu kolekciju i znala sam jako puno o kozmetici, a od 16. sam skoro profesionalac :D i baš čudno što sam danas beauty bloger, tko bi rekao, haha :D

      Izbriši
    3. Pa to je ljubav doslovno od malih nogu :D Moraš se time baviti u životu, ozbiljnije :D

      Izbriši
  2. ...stvarno dobro pitanje...ovo je tema o kojoj sam i sama mislila pisati, budem već jednom :) mislim da su današnje djeca još više i još ranije izložena svemu i svačemu nego su to bile prijašnje generacije (pogotovo moja)...moja prva bezbojna maskara i sjajilo za usne su bili negdje u sedmom, osmom osnovne, malo više sam se počela šminkati u srednjoj, a razrednica bi nas uvijek slala van iz razreda da skinemo ruž ako bi slučajno vidjela da smo našminkane :)) ...mislim da je ok pustit djevojčice da se kući igraju sa šminkom, ali u stilu maškara, za zabavu...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Piši, sigurna sam da ćeš to bolje odraditi :D
      Slažem se, klinci su izloženi puno više nego što smo mi bili i sve je to nekako dostupnije. A na ovom videu se točno vidi kako je mala pod utjecajem toga što gleda po YT i kako se trudi zvučati ozbiljnije i odraslije :D.

      Izbriši
    2. ne bljezgari, bitno je pokrenut raspravu i ti si to super odradila!

      Izbriši
  3. Slažem se sa svim napisanim jer sam i sama počela početkom srednje da se sminkam (sjajila u os ne računam)....ali to moje sminkanje je nista naspram ovih sada curica koje ''siluju'' svoje lice makeupom (ispričavam se na izrazu, ali ne znam kako da se drugačije izrazim)
    Ja ovamo imam nekih drugih problema hmmm imam djevojčicu i ni sama ne znam do koje granice ''zatucati'' dijete, tj nedozvoljavati joj sminkanje ako su sve ostale cure u društvu našminkane....teška tema ...još koju godinu ću uzivati , a onda počinje muka po tom pitanju.... mislim da prije 7-8 osnovne ne treba ništa više od balzama i sjajila...kasnije polako , malo maskare ....treba napraviti neki balans koji će uveliko uvjetovati i sredina i njeno društvo. U svakom slučaju ne podržavam izlaženje ''klovnova'' iz kuće.... u svoja 4 zida nek se igra i sminka, al vanka ima da budu pristojne i decentne....a sa 10 godina prirodne i bez make upa....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, problem je kad svi nešto rade ili imaju, a smatraš da to nije u redu i jednostavno ne možeš sam protiv toga. Katkad se čuje za bistrog klinca koji se sam odupire trendovima, (npr. nedavno je jedan klinac na TVu pričao kako ne želi mobitel :D), ali općenito mislim da se većina ne želi isticati i biti 'drugačiji'.

      Izbriši
  4. j u srednoj nisam smjela imati niti nalakirane nokte a ne nesto vise. jednom su me za vrijeme odmora našminkali,stavili mi rumenilo i maskaru? i znam da sam se nekako čudno osjećala a i profesorica me malo odmjerila. kad sam došla kući bilo je da st sam to radila u skoli od sebe i sto sam si to dopustila? ja sam i rasla uvredama tako da i u kasnijoj odrasloj dobi nisam imala snage koristiti kozmetiku jer su mi odzvanjale riječi kako mi glava sluzi samo za ukras

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je opet krajnost :(.Moja mama nikad nije htjela da se ističem, da odskačem od grupe. Ali baš iz tog razloga sam u pubertetu radila na tome da što više odskočim. Smatrala je da će nastavnici na to gledati loše i tretirati me drugačije. Na kraju je imala pravo jer sam čula svašta na svoj račun samo radi svog imidža (nikad ničim nisam dala povoda da je to opravdano). Većina ljudi po vani te neće gledati poprijeko ako si se našminkala, ali ako hodaš s poderanim hlačama i punk frizurom, doživljavaju te kao da si šljam (sad sam dobila ideju za novi post :D).
      Žao mi je što te to zakočilo :(. I samoj mi je bilo čudno opet se početi šminkati nakon duže pauze. Naime, nakon godina redovitog šminkanja, tamo negdje u ranim dvadesetima sam pak prestala išta koristiti. Kad sam opet počela sam imala osjećaj da mi na čelu piše: gle ju, namazala je oči i osjeća se ko retaj :D

      Izbriši
    2. ja sam nekad dano imala samo ruz i maminu staru paletu od koje su mi gotovo kapci oticali :D a onda kad sam počela kao al počela sam kupovat kozmetiku naveliko. dosta toga sam bacilajer nisam stigla potrošit. sad imam dovoljno za svoje potrebe a onaj zli glas koji je dugo odzvanjao kako mi glava sluzi samo za ukras sad je stvar prošlosti :) sad me mater skoro tjera da se sminkam da nisam tako blijeda ko duh :)

      Izbriši
    3. Haha, imala sam i ja jednom ljubičasto mamino sjenilo, ne želim znati iz kojeg desetljeća :D Tako mi je bilo lijepo da sam ga morala nositi. Sjećam se dana kad sam ga stavila (ne previše nego više umjesto olovke). Na pola puta do busa mi je oko skoro iscurilo :D Marka je bila... nekakva Samantha ako se ne varam, tako nešto.

      Izbriši
  5. ima ih puno takvih na youtubeu nažalost, baš kao što kažeš imaju prave pravcate kolekcije :)
    najsmešnije mi je bilo kad je jedna od njih, kod jednog tutoriala koristila MAYBELLINE INSTANT AGE REWIND ERASER, a ima tipa 13 godina... takve proizvode moje vršnjakinje od 20 i nešto godina još ne koriste :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :D Možda joj odgovara tekstura :D U toj dobi, tipa 8-12 godina smo poprijeko gledali rijetke primjerke djevojčica koje bi stavile ruž ili nedajbože neki vidljivi lak u školu, duže nokte i tako. To je bio no-no :D

      Izbriši
  6. ja ocu djevojcicu na videu nemogu ni slusat ni gledat. uzivaj u djetinjstvu :/ mislim da bi se djevojcice/djevojke trebale pocet sminkat pocetkom srednje skole.
    ja sam u 8. razredu (i to negdje pred kraj) pocela koristit prozirnu maskaru iz avona i onu njihovu njegujucu kremu u boji. koja nije nista prekrivala ali ja sam se lijepo osjecala s njom. prvu pravu maskaru sam pocela koristit u srednjoj skoli i to negdje pred kraj opet jer me bilo sram doci u skolu ''nasminkana''. u drugom srednje sam pocela stavljat tus i lagano se opustila u sminkanju. i onda sam otkrila blogove i youtube videe i pocela vise vjezbati sminkanje i vise izlazit nasminkana. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U toj dobi stvarno nije bitno ostavlja li proizvod boju ili ne. Sam taj osjećaj korištenja nečeg sličnog kao odrasle ženske je super :D.
      Ne vidim kako bi dijete od 10 godina moglo samo doći na to da želi imati kolekciju šminke koju neće potrošiti ni u tri života, da nije to došlo od roditelja...

      Izbriši
  7. Ja sam počela koristiti crnu olovku za oči u osmom razredu, isto kada i ti, a korektor u prvom srednje, dakle sličan početak! Ali kad se sjetim kako sam izgledala plavokosa sa svijetlim obrvama i crnom olovkom za oči, sram me haha :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe, i moje oči su bile uokvirene onako kao što se vidi na fotkama kako ne koristiti crnu olovku, lol! Korektor sam otkrila tek u prvom srednje. Frendica je njime prekrivala tek probijene obrve pa sam odmah morala imati to magično sredstvo. Ali bolje da nisam s obzirom koliko smo obje cementirale to područje.

      Izbriši
    2. Imam 11 godina za skolu si svaki dan stavim samo bb kremu ,korektor ,fiksing puder na te zonu,malo rumenila,maskaru i obrve si samo pocesljam
      Ukoliko negdje idem onda si stvaim i higliteri bronzer

      Procitala sam i u jomentarima svasta za gelirane nokte ,gelirane nokte sam si ove godine na ljeto stavila i bilo mi ih je ok imati ali zbog skole ih nemogu imat,vidim da se i klinci od 7-8godina sminkaju za skolu tojest pred skolom ali to na nista ne lici puder 2 nijanse tamniji jos da imaju pojma da se treba stavit i na vrat imalo bi kolko tolko smisla a ne da im je vrat bijel a lice smeđe

      Izbriši
  8. Sto se mene tice mislim da sam tek u srednjoj krenula i to vrlo slabo. Cak i nekoliko godina unazad kad pogledam manje sam nosila. Ja mojoj deci ne bih davala da van kuce izlaze sa sminkom. Cak i igranje da ne bude preterano. Ko sto nece pusiti i piti kafu tako ni ovo nece kao male. Pritom ako kao male krenu da krkaju svakakve pudere na lice to nece na dobro izaci kad im krene pubertet. Mislim da je oko pocetka srednje ok poceti sa takvim stvarima. Ja se jos vise zgrozim kad vidim dete sa izlivenim noktima... Cak i ako je u srednjoj. Uh.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kakvi su to nokti? Gelirani? Ako jesu, nisam to vidjela na klincima, ali... Nemam komentara :D.
      Pa da, za neke stvari treba imati dovoljan broj godina. Kavu sam počela piti otprilike u 8. razredu. Prije toga su mi eventualno katkad dali bijelu kavu i to je samo mirisalo na kavu.
      Slažem se sa svime što si napisala :)).

      Izbriši
  9. Ja sam pocela koristiti olovku za oci i maskaru u 3. srednje (bolje da nisam:). Prvi puder kupila krajem 1. godine faxa i to na nagovor kolegice. Iako sam danas luda za kozmetikom i dalje tvrdim da se i danas skolarke i srednjoskolke previse sminkaju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za danas ne znam, ali mislim da su se trendovi promijenili. U mojoj srednjoj (a ima već od tada) je sve to bilo prilično minimalno. Naravno, bilo je nešto pojedinki koje su s 15 izgledale kao 30-godišnjakinje...

      Izbriši
  10. Meni je bilo pomalo tužno gledati ovu curicu iz videa :(
    Ja sam počela u prvom srednje. Onda sam nakupovala hrpu šarenih lakova, šarenih olovki za oči i maskaru, korektor i to nosila u školu.
    Negdje u 3. srednje sam počela nositi tuš u školu. I počela sam skupljati sjenila, ruževe i kupila puder, ali to nikad nisam nosila u školu, prvenstveno zbog lijenosti svako jutro (zato još dan danas većinu dana hodam samo s korektorom na pokojem prištiću).
    Sad za faks nosim ruž, korektor i maskaru, eventualno olovku ili tuš. Efektno, a opet jednostavno za napraviti (jer uvijek kasnim). Kad idem van, onda si dam oduška.
    Imam sestru koja je 7. razred osnovne i vidim da neke njezine frendice svakodnevno nose više šminke od mene i to mi je grozno vidjeti. Možda zvučim ko stara baba, al puder (na čisto lice bez akni), sjenila, tuš, hrpa maskare, rumenilo i sl mi ne idu uz lice trinaestogodišnje djevojčice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I jest previše. A sve žele u toj dobi biti odraslije. Sjećam se što mi je davno rekao jedan čovjek baš glede tih klinki koje se šminkom i odjećom žele postariti. Rekao je da izgledaju odraslo, ali oči ih odaju. U očima vidiš da su djeca.

      Izbriši
  11. Odličan post draga!
    Ja sam se počela šminkati, ako se to može tako nazvati, jer pod tim šminkati mislim koristiti maskaru i sjajilo, krajem 8. razreda, a negdje pred kraj srednje sam počela koristiti puder.
    Vezano uz spomenutu djevojčicu iz videa, ja se pitam gdje su tu roditelji da odrade svoju roditeljsku ulogu. Priče poput svi to rade, svi se šminkaju, svi to imaju kod mene ne prolaze, jer i u naše vrijeme smo pokušali navući roditelje tim riječima, a danas to djeca također rade. Djeca pokušavaju na sve načine dobiti što hoće, a na roditeljima je da to stopiraju i riješe jer nije istina da se u višim razredima osnovne škole svi šminkaju, nisu se svi šminkali ni u naše vrijeme i ne šminkaju se svi u ovo vrijeme.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :*
      Možda su roditelji postali popustljiviji :/. A znaš kako je to.. Dođeš doma i kažeš da "svi" nešto pa im onda nabrojiš par imena. Bome nije mi baš to išlo za rukom :D.
      Što se dotične klinke tiče, pogledala sam i video s njenom mamom i mama je užasno ponosna na yt karijeru od male. U ovom videu se vidi da joj netko drugi to snima dok pokazuje. Mislim da mama snima. Dakle... Mami je to ok. Ponosna je :). A oni ekstremi s kozmetičkim zahvatima na djeci od 5 godina :eek: U to pak ne želim ulaziti. To je za stručnu pomoć :/.

      Izbriši
    2. Bila sam malo sarkastična s ovim: Mami je to ok. Ponosna je :) - čisto da se zna :D

      Izbriši
  12. Ja sam pocela da se pomalo sminkam u prvom srednje,isti slucaj je sa mojom cerkom koja ima 15 godina i ponekad kada ide u setnju sa drugaricama stavi ajlajner i maskaru + labello.Nekad ni toliko,a u skolu ide bez icega na licu.Ja sam zadovoljna njenim nacinom razmisljanja,mada ima drugarica koje su namolerisane,sa vestackim noktima sto rece SuperNova,uzas...kod nekoga je to faza u odrastanju,a ko nekih se zadrzi citavog zivota ta potreba za pretrpavanjem sminkom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma da, vjerujem da je to takav sklop. Još ako roditelj to potiče, tj. ne brani...
      Mislim da je maskara, i mrvicu boje na očima ili ajlajner sasvim dovoljan za tu dob.

      Izbriši
  13. meni je do kraja prve godine faksa sminka bila samo korektor (i to samo za pms razdoblje), maskara i crna olovka. nokte ne racunam jer ih cijeli zivot lakiram. :) i smatram da nisam nista propustila :) ali ovo u videu mi je osobno pretjerivanje :) (niki)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A mislim da nikad nije kasno za početi se šminkati. Uvijek su mi govorili da si farbaju kosu žene koje su sijede a šminkaju one koje su... skupile koju godinu :D. Kao njima treba pomoć da budu ljepše. Nema smisla :D

      Izbriši
  14. Biti ću malo staromodna pa ću reci da ispod 17 nijedna djevojka ne bi trebala razmišljati o makeup-u

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A možda nešto minimalno, ali definitivno ne forsirati tekuće pudere na koži kojoj to ne treba, bar ne svaki dan :D (kao ja recimo, skrušeno priznajem :D)

      Izbriši
  15. ja sam se počela šminkati tek u srednjoj školi, kao i većina mojih vršnjakinja... sad sam već stara teta, imam sina od 19 i dok je bio u osnovnoj njegova je razrednica stalno žugala zbog curica koje su se šminkale i čak nosile umjetne nokte... nema veze što tako ne izgledaju, ali to su dica, ne znam ni sama di im se tako žuri...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ni ja :(. Ja sam se do 14. igrala s Barbikama :D (i sad bih najradije :D), ali kad sam bila mlađa od toga sam si radila umjetne nokte od selotejpa ili plastelina, čak sam i imala neke za maškare. Voljela sam si napraviti vještičje i tako malo šetati po kući. A ovo za odlazak u osnovnu školu s umjetnim noktima je strašno :D

      Izbriši
  16. Ja mislim da je sminkanje u nizim razredima osnovne skole bolesno ali ako si netko zeli pred kraj osnovne prekrit koji pristic za skolu ili stavit malo rumenila zas ne?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Neznam jel me se smatra nizim razredom ako idem u 5 ,ali meni je sminkanje za skolu normalono od ove skolske godine nepretjerujem sa nicim sve si stavim u umjerenim kolicinama (puder ili bb kremu ,korektor,maskaru,rumenilo,obrve popunim sjenilom ili olovkom,ponekad ih samo pocesljam ,

      Izbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.